bursa escort samsun escort kayseri escort izmir escort izmir escort bursa escort 4n1k izle onur air sunexpress pegasus pegasus
DGS’ yi Kazanıp Lisans Programlarına Yerleşenler için Kritik Değişiklik - DGS | Dikey Geçis Sınavı istanbul escort

DGS’ yi Kazanıp Lisans Programlarına Yerleşenler için Kritik Değişiklik

DGS’ yi Kazanıp Lisans Programlarına Yerleşenler için Kritik Değişiklik

[vc_row el_position=”first”] [vc_column] [vc_column_text el_position=”first”]

Geçtiğimiz günlerde DGS’ yi kazanan öğrenciler için kritik karar alındı, işlerimin yoğunluğundan şimdi yazabiliyorum, birçok öğrencinin eğitim hayatını değiştireceği için daha fazla gecikmeden açıklayarak yazalım.

DGS yönetmeliği dışında, tüm geçişleri düzenleyen YÖK yönetmeliği bulunuyor, bu yönetmeliğin adı “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK”

Bu yönetmelikte DGS’yi kazanan öğrenciler için kritik bir değişiklik yapıldı, DGS’ yi sürekli takip etmeyenler dışında kimsenin ilgisini çekmemiştir, basında ise sadece yönetmelik değiştiği yazılıyor açıklama yok. Biz açıklayalım:

İlgili yönetmeliğin eski maddesine göz atalım:

 

[/vc_column_text] [vc_message color=”alert-info” el_position=”last”]

MADDE 25 ? (1) Değişim programlarına katılıp gittiği yükseköğretim kurumunda aldığı dersleri başarı ile tamamlayan öğrencilerin yarıyıl kaybına uğramamalarını sağlamak için iki yükseköğretim kurumu arasında değişim öncesi ders intibakını öngören protokol imzalanır.
(2) Yurt içindeki bir yükseköğretim kurumundaki uluslararası ortak diploma programına devam eden öğrencilerden, yurt dışındaki yükseköğretim kurumundan akademik başarısızlık nedeniyle ilişkisi kesilenler, yurt içinde gördüğü yükseköğrenimdeki başarı notu esas alınarak, bu Yönetmelikteki geçiş şartları çerçevesinde kendi yükseköğretim kurumunda veya başka bir yükseköğretim kurumundaki eşdeğer bir diploma programına yatay geçiş yapabilirler.
(3) Uluslararası ortak diploma programından aynı üniversite veya başka bir üniversite bünyesinde aynı alanda yürütülen diğer uluslararası ortak programlara; uluslararası ortak diploma programlarından yurt içindeki diğer diploma programlarına veya yurt içindeki bir diploma programından uluslararası ortak diploma programlarına yatay geçişler bu Yönetmelik hükümlerine göre yapılır.
 (4) Dikey geçiş ile lisans programlarına yerleşen öğrencilerin diploma programından mezuniyet koşullarını sağlamaları halinde, lisans not ortalamaları intibak programında alınan dersler ile lisans programından aldıkları dersler üzerinden hesaplanır.
(5) Özel öğrenci veya değişim programına katılan öğrencilerin kurumlar arası yatay geçiş yapmaları halinde sadece kayıtlı oldukları diploma programında kabul edilmiş olan dersleri transfer edilebilir.

[/vc_message] [/vc_column] [/vc_row] [vc_row el_position=”last”] [vc_column] [vc_column_text el_position=”first”]

Kaynak: http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/18082

Bu maddeyi açıklayalım, tüm koşulları sağladınız, DGS ile bir lisans programına yerleştiniz, lisans not ortalamanız kazandığınız okulda aldığınız dersler ile belirleniyor mesela 1 ve 2. sınıflarda toplam 16 ders var bunların 8’ini okul sayıp kabul etti muaf tutuldunuz, kalan 8 ders için okulda okumanız söylendi, eski yönetmeliğe göre sadece 8 derste aldığınız not ortalamanız kabul ediliyordu, muaf tutulduğunuz dersler not ortalamanıza katılmıyordu.

Önlisansta alınan dersler genellikle yüksek notlarla geçiliyor özellikle DGS ile kazanmış mühendislik öğrencilerinin üstten ders almak için not ortalamasına çok ihtiyaçlar oluyor, büyük zorluk yaşıyorlar.  Üniversiteler bu maddeye dayanarak sizin yüksek notlarınızı ortalamaya dahil etmiyorlardı.

2 mayıs cuma günü sessiz sedasız bu yönetmelikle ilgili değişiklik yapıldı, işte yenisi:

[/vc_column_text] [vc_message color=”alert-success” el_position=”last”]

MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(4) Dikey geçiş ile lisans programlarına yerleşen öğrencilerin diploma programından mezuniyet koşullarını sağlamaları halinde, lisans not ortalamaları önlisans programında alarak lisans programında intibakı yapılan dersler ile lisans eğitimi sırasında aldığı dersler üzerinden hesaplanır.”

[/vc_message] [/vc_column] [/vc_row]

Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/05/20140502-6.htm

Açıklayalım bu maddeyi de, aslında anlaması zor bir cümle, daha kolay anlaşılması için renklendirdim, lacivert yaptığım yer krtiki değişiklik bölgesi, “lisans not ortalamaları önlisans programında alarak lisans programında intibakı yapılan dersler” burada bahsedilen intibak, intibak programı değil, anlamı uyumu sağlanan yani muaf tutulan dersler, herkesin muaf tutulduğu İnkilap Tarihi dersini önlisansta aldınız, lisansta uyumlu görülüp muaf tutuldunuz işte önlisansta aldığınız notu artık lisans okuduğunuz üniversite saymak zorunda, lisans not ortalamanız hesaplanırken muaf tutulduğunuz derslerin önlisansta kinotlarıda lisans  ortalamanıza katılacak.

Not ortalamanızda sıkıntı yaşıyorsanız yeni çıkan yönetmeliği öğrenci işlerinize göstererek yeniden not ortalamanızın hesaplanmasını isteyebilirsiniz, önce redderler, zorluk çıkarırlar biraz uğraşmayla kabul ederler.

Konuyla ilgili sorularınızı burada sorabilirsiniz.

 

Bu Konuyu Sosyal Medyada Paylaş

Yorumlar

  1. V3DAT says:

    Tşkler utku hocam .

  2. Luto says:

    ben son sınıf öğrencisiyim benim aleyhime olmasına rağmen beni de kapsar mı bu değişiklik?

  3. Utku says:

    Sesini çıkarmazsan ruhu duymaz öğrenci işlerinin 🙂 Bu tür değişikliklerde öğrenci faydası gözetilir, öğrenciye yarıyorsa faydalanırsın, yaramıyorsa faydalandırmazsın hukuki teammül bunu gerektiriri

  4. Luto says:

    utku hocam ben sesimi çıkarmam zaten 🙂 lakin bu değişikliğin fayda sağlayacağı bir çok insan da var onlar sesini çıkarır. bende senin gibi düşünüyorum aleyhime olan bir değişikliğin uygulanmaması gerekir ama bakalım 🙂

  5. firatkuck says:

    hocam çok güzel haber , çoğu dgslinin işine yarayacaktır, ek kredi alabilmek, koşullu dersleri geçme gibi avantajlar sağlayacaktır ama öğrenci işlerinden yana sıkıntı yaşamayız umarım. çok teşekkürler

  6. by_elektro says:

    Utku hocam,ben yönetmeliği çok farklı yorumladım.en başta ki mezuniyet şartlarını yerine getirmeleri dahilinde demiş.yani 2.00 gibi,alınan bütün dersleri vermek gibi.yani x kişisi 4.sınıfa gelmiş artık mezun olma şartlarını sağlamış bundan sonra not ortalaması hesaplanırken muaf olduğu dersleride sayacaklar demek istemiş.yani x kişisi 2.20 ile mezun olduysa ortalaması 2.50 olacak gibi.

  7. enesd_10 says:

    Hocam ben kocaeli mekatronik önlisanstan karabük mekatronik lisans programıni kazandım bu yıl 1. Ve 2. Sınıftan ders alıyorum. Toplamda 14 dersimi saydılar. Bu iyi bir sayi mı sizce itiraz etmem gerekli mi? Ayrıca sayılan derslerimin de hemen hemen hepsinin ortalamasını 62ye düşürmüşler. Hocaya sorduğumda krediden dolayı diyorlar bu konuda bir hakkım var mıdır notlarımı daha iyileştirmek adına? Örneğin kocaelide AA ile mezun olduğun bilg.programlama dersi burada 62 ile sisteme girilmiş.

  8. firatkuck says:

    '' mezuniyet şartlarını yerine getirmeleri dahilinde '' cümlesi ne anlama geliyor hocam, mezun olabilecek durumdaki bir dgslinin not ortalaması pek umurunda olmaz diye düşünüyorum. inşallah yazdığınız gibidir hocam 🙂

  9. Enforni says:

    Hocam merhaba, benım buna çok ihtiyacım var. Bu yönetmeliğin çıktısını nerden alabılırım lınk atabılırmısınız hocam

  10. by_elektro says:

    Mezuniyet şartları okuldan okula değişebilir,her okulun kendi yönetmeliği var.yani bu değişiklik 1. 2. Ve 3. Sınıf öğrencilerini ve hatta kendi okulunun mezuniyet şartlarını sağlayamamış 4. Sınıf öğrencilerini bile kapsamıyor.kısa okulu bitir sana ekstradan 20-30 puan verelim demek bu.anlıcan hocam Bi işe yaramaz.ozellikle muh te.

  11. enesd_10 says:

    Hocam ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Biraz daha açabilirmisiniz? Baktim bir sürü yönetmelik var, hangi yönetmelik adı altında olan maddeler işime yarar?

  12. hasanas says:

    bu değiştirilen yönetmeliğin orjinalini nerde bulabilirim öğrenci işlerine göstermek için birde bu değişiklik
    resmi gazetede çıktı mı teşekkürler.

  13. nhlguler says:

    Ben 2011 DGS girişliyim bu yasa bizim içinde geçerli sayılcakmı acaba şuan mezun olucağım fakat şuan muaf olduğum derslerimin hepsi transkriptimde 0 kredi olarak görünüyor bunu nasıl değiştirticem okula ?

  14. civil1105 says:

    peki geldiğimiz ünivde benm not sistemi tek harflydi A-B-C gibi ve E geçer nottu şimdi o notlar sayılırsa ben o dersten kalıp tekrar burda alcammı yoksa ordaki not aynı şekilde burayamı geçecek melea E 2 idi burdada 2 ye hangisi arşılık geliyorsa yani cc mi olcak lütfen cevap

  15. enesd_10 says:

    Teşekkür ederim hocam baktim fakat burada harflere karşılık gelen notlar verilmiş ve geçmek için yeterli bir ortalama tutturmak gerektiği yazılmış. Benim sorunumun çözümü kocaelide değil sanırım karabükte. Şöyle bişey soylim hocam, mesela programlama dersi AA iken burada 62 olarak girildi demiştim, fakat BC olan dersim de 62, BB olan dersim de 62. Toplamda 6 dersim 62ile sisteme girilmiş. Farklı notlara ve farklı kredilere sahip bu derslerin aynı not ile sisteme girilmiş olması tesadüf değildir diye düşünüyorum. Burada gecme notu 60.Dgs ile gelenlerin diplomalarını inceleyen hocaların "geçilebilecek bi puan verelim, geçmiş bulunsun" diye bir zihniyette verdiği kararlar olabilir mi sizce. Benim bu konudaki hakkım nedir?

  16. ahmetnarli says:

    Merhaba hocam ben 2.sınıfın sonunda tekrar lys'ye girdim ve yeni üniversiteme kaldığım yerden devam ettim. Fakat eski notlarımı saymadılar. Yani muaf yazıyor ve ortalamaya etki etmiyor. Biz de bu durumdan yararlanabilirmiyiz ? eski notlarımızı da genel not ortalamamıza ekletebilirmiyiz? teşekkürler.

  17. civil1105 says:

    daha açık sorayım ben kocaeli üniv den geldim ve orda not sistemi A-B-C gibi idi ve E 2,0 ile geçer nottu burda not sistemi farklı AA-BA gibi ve E kalıyor, şimdi benm gelen E notu harf olarak gelip burda kalmış gibi gözüküp tekrar mı alcam yoksa orda E 2 idi puanalama olarak gelip brdaki notum CC mi olcak

  18. olderjack says:

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/05/20140502-6.htm yönetmeliğin 5 mayısta resmi gazetede çıkan son hali burada var.

  19. olderjack says:

    okul bir bölümdeki dgs ile gelen herkesi 11 dersten muaf etti mesela. Bunların içinde ön lisansta ismen aynı olmayan farklı dersler de var. Hangi ders hangisine sayılacak nasıl bileceğiz?

  20. civil1105 says:

    ayrıca bi sorumda şu, benm burda ki 1 dersimi önlisanstaki iki dersime karşılık saydılar önlisanstaki hangi dersin notunu sayacaklar

  21. safa_26 says:

    Utku hocam çukurova makinaya geçiş yaptım ben 1. sınıftan tek ders verdiler gerisi hep muaf. Çukurova makinanın 1. sınıfında ki kimya ve bilgisayar programlama dersleri önlisansta yoktu kimya nedir bilmiyorum 😀 ama muaf ettiler ayrıca fizik ve statik derslerinide farkli isimle hatta farklı kredilerle gördüm önlisansta yine muaf oldum o derslerden =) Sorum şu ; sen bu dersleri zaten görmemişsin üstüne bide muaf etmişiz neyin kafasını yaşıyorsun demesinler 😀

  22. Orhn91 says:

    Utku hocam şimdi okulda dilekçe yazsak ilk sene bu sebepten agno tutmadığı için üst sınıftan ders alamadık.Eğer yönetmenlik değiştiyse sizce bu sorun ortadan kalkarmı ? üstten ders alabilirmiyiz ?

  23. hasanas says:

    Merhaba KTÜ de elektrik elektronik müh okumakdayim haberi okuduktan sonra öğrenci işleriyle görüşmeye gittim ordan aldiğim yanit benim uyum anlaşması yaptigim bu yasanın yeni girecek arkadaşları kapsadigi beni kapsamadigini söyledi not ortalaması konusunda sıkıntı yaşıyorum acil olarak bana cevap verebilirmisiniz Teşekkürler iyi günler

  24. mrl drcn says:

    Ben 2011 DGS girişliyim bu yasa bizim içinde geçerli sayılacak mı? şuan mezun olacağım fakat muaf olduğum derslerimin hepsi transkriptimde 0 kredi olarak görünüyor.önlisans ortalamamı lisansa nasıl dahil ettirebilirim okula.

  25. i.yigit says:

    Bu yönetmelikle muaf olduğumuz derslerin puanları sadece diploma ortalamamız da mı kullanılacak, yoksa muaf olduğumuz dersin ait oluğu dönem ki derslerin ortalaması hesaplanırken mi kullanılacak?
    Yani ben bu dönem dikey geçişle hukuk fakültesine yerleştim. Geçen dönem 1 ve 2. sınıftan 9 dersten muaf

  26. seradi says:

    aynı şekilde bende 2011 dgs girişliyim. bu sene mezun oluyorum. not döküm belgesinde eş görülen derslere muaf yazıldı ve hiç bir şekilde ortalamaya dahil edilmedi. benim gibi şu anda son sınıfta olanları da kapsar mı bu değişiklik. birde yök teki bu değişikliği, fakültelerin yada üniversitenin uygulamama gibi bir durumu olabilirmi. yani bu değişikliği kabul etmeme gibi.

  27. mstfizmir says:

    Utku hocam, iki yillikta gectigimiz dersin harf karsiligini aynen alip hesaplayacaklarmi yoksa iki yilliktaki notun burdaki harf karsiligini mi ortalamaya koyacaklar..

  28. nozcelik says:

    Merhaba Hasan. Özelden mesaj attım bakaiblir misin?

  29. refere says:

    Sanırım burda can alıcı tek soru , bu yönetmelik değişikliği yeni girecek öğrenciler için mi geçerli , yoksa dgs ile yerleşen herkesin yararlanabileceği bir değişiklik mi ? İnşallah herkesin yararlanabileceği bir değişiklik olmuştur.

  30. trkr says:

    2013 girişliyim ve 1. sınıftayım.toplamda 32 kredilik dersten muafım.bu notlarım oldukça da iyiydi.Notlarım sayılırken aynen geçer mi (aa olan dersim yine aa olur mu) yoksa şuan okuduğum üni.nin kendi sistemine göre bir değişiklik söz konusu olur mu?

  31. trkr says:

    şuan zaten benim ortlamama bir etkisi yok sadece derslerim sayıldı

  32. rockset says:

    myo mezunuym şimdi kredisi yüksek olan derstende az olan derstende 1 50 lim var benim… bu yönetmelik değişmeden önce beni nasıl etilyrdu şimdi durum ne ..cvp

  33. hcank says:

    hocam ben osmangazi üniv. 2012 girişliyim. öğrenci işleriyle görüştüm biraz önce. bu değişikliğin yayınlandığı tarihten sonra yerleşen öğrencileri kapsayacağını söyledi memur.

  34. refere says:

    KTÜ ve Osmangazi öğrenci işlerinden yeni yerleşecek öğrencileri kapsayacağı cevabı geldi sanırım bizi ilgilendirmiyor

  35. bugrauozlu says:

    Iyide kaynak olarak 2010 yili gosterilmis ve 2014 deki duzenlemede herhangi birsey yok bu konu ile ilgili danisman hocama gosterdigimde tam bir bilgi veremedi ve universiteninde bu yonetmelige gore yonetmeligini yenilemesi gerekiyormus ama Atatürk Üni. Boyle bir yonetmelik emri degisikligi yok bu konuda bir yardimci olucak bilgi verirseniz cok memnun kalicam hocam.

  36. trkr says:

    Pardon nerde öğrenim görüyosunuz çünkü benim demek istediğim SDÜ de dediğiniz uygulamaya geçilmedi halen yukarıda söylediğim şekli geçerli ben SDÜ öğrenci işlerinde çalışıyorum size yardımcı olabilirmiyim diye yazdım heralde sorduğunuz soru benim anladığımdan farklı tam anlayamadım kusura bakmayın[/QUOTE]
    ben uludağ üniversitesi mimarlık fakültesindeyim.bir çok dersim sayıldı ama bilindiği üzere hiçbir şekilde ortalamamıza bir etkisi yoktu.şimdi bu değişiklikle beraber benim transkriptime sadık kalınarak mı ortalamama etkisi olacak yoksa şuan okuduğum üni. farklı bir sisteme göremi değerlendirecek(aa olan dersim aa olarak mı geçecek yoksa karşıma bb olarak mı çıkıcak) sorum tam olarak buydu 🙂

  37. mask013 says:

    Hocam ben önlisans mezunuym,bu sene lys ile yerlesirsem ayni ders muafiyetleri ve not ortalamasindan yararlanabiliyor muyum ,

  38. trkr says:

    tabi bir de biz yararlanabiliyor muyuz bu yönetmelik değişikliğinden yoksa 2014-2015 öğrenimi itibariyle dgs liler mi yararlanacak?

  39. zynp1991 says:

    Arkadaşlar ben KTÜ vakfıkebir myoda isletme yönetimi okuyorum ortalamam 3.30 şuan dgs yte gideceğim normalde dgs yi kazanirsam ortalamam 00.00 oluyor bu yönetmeliğe gore simdi ortalamam sifirlanmiyormu ? Birisi bana bunu açıklayabilir mi?

  40. hakanyksl says:

    merhaba hocam ben geçen yıl yerleştim lisans programına dgs sınavı ile. 3.sınıfım bitti ve 4de geçecem. sorum? benim önlisans diplomam 3.60 ve diplomam lisansta yerleştiğim okulda sayılmadı sıfırdan başladım ama dersleri intibak(muaf) ettirdim. şimdi bu yeni yönetmelik ile benim önlisansda olan 3.60lık diplomam öğrenci işlerine başvurduğumda sayılacak mı? ve bu yönetmelik geriye dönük kaç yılı kapsıyor? iyi günler

  41. hakanyksl says:

    2013-2014 dgs girişleri kapsıyormu yönetmelik?

  42. safa_26 says:

    Yök'ü aradım ve bizzat bu değişikliğin kimler için geçerli olduğunu sordum ve aldığım cevap şu:
    Soru: Yapılan dgs yönetmeliğindeki değişiklik yönetmeliğin çıktığı tarihten sonraki öğrencilerimi yoksa tüm dgs öğrencilerini mi kapsamaktadır ? Ben 2012 girişliyim bu değişiklikten faydalanabiliyor muyum ?
    Cevap: Bunun için bir tarih sınırlaması yapılmamaktadır tüm üniversiteler için zorun olarak geçerli kılınmış bir uygulamadır,üniversitelere yapılan başvurularda şartları sağladığınız takdirde başvurunuzu yapıp işlemleri başlatabiliyorsunuz.

    Çukurova üni. öğrenci işlerine gittim net bir bilgimiz yok senato ile görüşüp cuma günü size net bir bilgi vereceğim dedi :s

  43. ergezer75 says:

    Bugra bende ata uni kimya mühendisliğine bu yıl geçiş yaptım şimdi hazırlık okuyorum hangi dersler muaf sayılıyor biliyor musun?

  44. Bakii says:

    bugün bu yazıyı okur okumaz öğrenci işlemine gittim ama seneye gelecek olan öğrenciler için geçerli sizi etkilemeyecek cevabını aldım. madde de o konu hakkında birşey yazmıyor nasıl olacak şimdi?

  45. ergezer75 says:

    Hocam ben şu konuda bilgi almak istiyorum. Bu yıl DGS ile Atatürk üniversitesi kimya mühendisliği bölümünü kazandım. İngilizce Hazırlık okuma zorunluluğu olduğu ve muhafiyet sınavını geçemediğim için şu an hazırlık okuyorum. Kocaeli üniversitesi kocaeli myo Rafineri ve Petrokimya bölümü mezunuyum. MYO da ki sınıf arkadaşlarımdan biride burayı kazandı ve muafiyeti geçti. Atatürk üniversitesi sadece tarih ve türk dili derslerinden muhaf saymış geri kalan hiç bir dersi saymamış. Adı ve kredisi tutan bir sürü dersimiz olmasına rağmen sadece 2 dersi muhaf sayması doğru bir durum mudur. Yök bu konuda kesin bir talimat verdi mi. Kafalarına göre ders kabulu edebilirler mi. Kocaeli myo da 3,56 agno ile bölümü 2. bitirdim. Hemen Hemen bütün derslerim AA idi. Şimdi yazık mı olacak hepsine. Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

  46. ergezer75 says:

    Hocam ben şu konuda bilgi almak istiyorum. Bu yıl DGS ile Atatürk üniversitesi kimya mühendisliği bölümünü kazandım. İngilizce Hazırlık okuma zorunluluğu olduğu ve muhafiyet sınavını geçemediğim için şu an hazırlık okuyorum. Kocaeli üniversitesi kocaeli myo Rafineri ve Petrokimya bölümü mezunuyum. MYO da ki sınıf arkadaşlarımdan biride burayı kazandı ve muafiyeti geçti. Atatürk üniversitesi sadece tarih ve türk dili derslerinden muhaf saymış geri kalan hiç bir dersi saymamış. Adı ve kredisi tutan bir sürü dersimiz olmasına rağmen sadece 2 dersi muhaf sayması doğru bir durum mudur. Yök bu konuda kesin bir talimat verdi mi. Kafalarına göre ders kabulu edebilirler mi. Hemen Hemen bütün derslerim AA idi. Şimdi yazık mı olacak hepsine. Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

  47. Bakii says:

    çok teşekkür ederin cevabınız için söylediklerinizi okuldaki bütün dgs lilerle yapacağız 🙂

  48. Bakii says:

    kardeş ben cevap vereyim sana da
    bende bu sene makine müh. geçiş yaptım sene başında aynı sorun benim için de vardı türk dili, ing, ve inklap tan muaf ettiler ama kendim kontrol ettim içeriği kredi ve akts yi dilekçe ile itiraz edince muaf etmek zorunda kaldılar ve şuan okulda en çok bnm muafiyetim var bi de okulun yönetmeliğini iyi oku yönetmelikte yer alan birşeyi yapmak zorundalar yapmıyorlarsa dilekçe ver hemen işe yarıyor.

  49. ağrı says:

    açıkçası bende öyle anladım.örn.3.s ınıfı bitiren birinin sınavla yeniden yerleşmesi durumunda 1 yıl çalışarak iyi not alıp bu şekilde mezun olmalarının önüne geçilmek istenmiş olabilir.
    utku hocam bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.

  50. Bakii says:

    eğer okulun yönetmeliğinde varsa yapmak zorundalar yapmıyorlarsa yöke kadar gidin 😀

  51. Bakii says:

    bu 44 üncü madde ne seni ilgilendiren kısım orası bence önceki yazılanlar normal lys ile gelenler içindir

  52. ergezer75 says:

    44 üncü madde açıkça diyor ki okuduğun bölümün senatosu ne karar verirse sende ona tabi olursun. Ne yani senato dersler sayılmayacak derse isim ve kredi tuttuğu halde muhaf sayılamayacak mıyım? Bu çok saçma bir kanun olmuş o zaman. Senatolar kendi çıkarları için öğrencileri yakmak istese kimse sesini çıkaramayacak yani. Bu kabul edilemez bir durum. Çok saçma…

  53. sumeyyed says:

    hocam bende gazi myo dan 3.64 ortalama ile mezun oldum ve ktu ye gectigimde ort. Sifirlandi 2012 girisliyim ktuye bende yararlanabilirmiyim

  54. gülgüzli12 says:

    bende dikey geçişle 2012 yılında lisans bölümüne geçiş yaptım ama bu gün öğrenci işleriyle bu durumu anlattığımda öyle bir şey yok ortalıktan duyanlar buraya geliyor yazı filan gelmedi bize deniyor napmamız lazım üniversitelere yazı ne zaman gidiyordur tahmini

  55. gülgüzli12 says:

    peki sizin çalıştığınız okula böyle bir yazı geldi mi ? Ortalamaların ganoya yansıması için öğrenci işleri mi uğraşır bizim mi dilekçe vermemiz gerekiyor yardımcı olur musunuz ?

  56. webbilgisi says:

    DGS ile lisans mezunu oldum. Şu anda muaf olduğum dersleri ortalama ekletebilme imkanına sahip miyim? Eğer cevap evet ise nasıl bir yol izlemeliyim?

  57. cesurkomando says:

    Merhabalar.Ben şey sormak istiyorum dönem ortalamamıza katılacak mı yanı bu muaf olduğumuz derslerin notu.Yoksa sadece diplomaya mı etkisi olacak? Sanırım sadece diploma da etkili olacak gibi.

  58. mstfizmir says:

    Safa ben yoku ariyorum ulasamiyorum,ulastigin numarayi gonderir misin?

  59. hasanas says:

    ktü öğrenci işleri görüştüm tekrar daha yetkili birine gönderdi onun söylediği aynen şöyle öncekileride kapsayabili net cevap vermedi senatodan geçmesi lazım dedi ondan sonra gerekli işlemler yapılır senatodan ne zaman geçer dediğimde ise belli değil dede bunun ne zaman olucağını nasıl öğrenebilirim takip edebilirim şimdi okul bitmeden dilekçe yazsam işlem görür mü cevaplaya bilirseniz teşekkürler.

  60. mstfizmir says:

    Arkadaslar deu.da muhendislik okuyorum.ogrenci isleriyle gorustum bu yildan itibaren kazananlar kesin yararlanacak fakat yonetmeligin ilgili sayisinda herhangi bir tarih belirtmedigi icin halen okuyanlar icin gecerli olup olmadigi gorusulecek veyayokun bunu aydinlatmasi gerekir dendi.

  61. safa_26 says:

    444 8 965

  62. ayilmaz60 says:

    selam. Konuyu paylaştığınız için teşekkür ederim.
    Ben geçen sene dgs yi kazandım. önlisansdayken aldığım bazı derslerden muafım… Notlar gayet iyi. O derslerin notlarını saydırabilir miyim?

  63. MahmutDus says:

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/05/20120514-2.htm

    (3) Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan ve muaf olarak sayılması bu Yönetmelik hükümlerine göre uygun görülen dersler için; muafiyet talebinde bulunulan dersin/derslerin başarı notunun, bu Yönetmeliğin 27 nci maddesinde belirlenen harf notlarından en az CC harf notu veya karşılığı olması gerekir. Öğretim programlarında başarılı/başarısız olarak değerlendirilen ders/dersler için en az CC harf notu veya karşılığı aranmadan başarılı olanlar, bu derslerden muaf sayılabilir. İlgili yönetim kurullarınca muafiyetleri uygun görülen dersler, not döküm belgesinde M harf notu ile gösterilir. < Yazıyor :S ne yapabiliriz

  64. refere says:

    YÖK'ü aradığımda evet saydırabilirz dedi , öğrenci işlerine önce dilekçe ile başvuruda bulunacağız

  65. menruni says:

    HOCAM BENİM ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM NOTLAR TRANSKRİPTE EKLENİRKEN ŞUAN OKUDUĞUMUZ ÜNİVERSİTE NOT SİSTEMİNE GÖRE Mİ HARFLENDİRME YAPILACAK YOKSA MEZUN OLDUĞUMUZ ÖNLİSANS ÜNİVERSİTENİN NOT SİSTEMİNE GÖREMİ HARFLENDİRME YAPILCAK YANİ OLDUĞU GİBİ GEÇİRİLECEK Mİ ? ÇÜNKÜ ŞUANKİ OKULA GÖRE HARFLENDİRME YAPILIRSA BENİM HARF NOTLARIM DÜŞER VE BU HİÇ İŞİME GELMEZ

  66. refere says:

    bununla ilgili bi arkadaş konu açtı ama pek ilgi görmedi :/

  67. menruni says:

    ama öncelikle notların ne şekilde geçirileceğini öğrenmemiz lazım ben öğrenci işleriyle sonuna kadar savaşırım dediğimi yaptırtırım ama ya bu işlem yapılınca harf notu düşük geçirilirse ne olucak ? hem boşuna savaşmış olur hemde yok yere ortalamayı düşürmüş oluruz.

  68. refere says:

    utku hocanın yazdıklarından çıkardığım kadarıyla , Ön lisanstaki notu saymalı diyor orda demekki aynen geçirilecek

  69. menruni says:

    o zaman bu kötü olur benim için çünkü ben aof mezunuyum ve aof de çan çok daha düşük şuanki aof sisteminde 50-60 arası cc olarak görünürken sakarya üniversitesindeki bölümümde 50-60 arası dd olabiliyor

  70. menruni says:

    bunu net olarak nasıl öğrenicez? :/

  71. menruni says:

    birde muaf olduğumuz derslerde istediklerimizi nota çevirtip geri kalanları yine muaf olarak bırakabiliyormuyuz?

  72. menruni says:

    az önce yökü aradım inanın karşıma çıkan kişi hiç bi şekilde bi cvp vermedi yönetmelik değişmiş muaf olduğumuz derslerin notları eklenecekmiş doğrumu dedim ,üniversiteye bağlı notların işlenmesi o yök ile alakalı değil diye saçma bi cvp verdi :S

  73. guvenkab says:

    Hocalarım Arkadaşlarım

    Tek bir sorunumuz var değişiklik 2010 da dgs kazanmış henüz lisansı tamamlayamamış birisi için geçerli mi.
    Kazanılmış hak iddia edebilir miyim?

  74. refere says:

    arkadaslar bugun bende ogrenci islerine gittim, durumu izah ettim evet dedi yonetmelik degisti yazi bize geldi ancak resmi gazetede yayinlandiktan itibaren bizden sonra yerlesecek olanlari kapsadigini soyledi. Bende Yök `u bizzat aradigimi bana tum dgs ogrencilerini kapsadigini soylediler dedim.Sen haftaya gel biz bir soralim bunu ustekilere eger oyleyse ortalamayi duzenleriz hic merak etme dediler ama pekte umidim yok bu konuda topu topu 6 dersi zar zor muaf eden okul bunu mu yapicak…

  75. sunz says:

    Peki örgün ögretimden aöf ye geçenleri de kapsıyor mu bu degisiklik. Ben hem örgüne hemde aöfye dikey geçişle geçtim. Aöf ye sınavsız direk geçiş yaptım. Bilgisi olan arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim teşekkurler

  76. lamires19 says:

    Utku Hocam. Öğrenci işlerini gittik fakat bize şöyle bir şey söylediler.

    "Bu hakkı sizde kazansanız dahi (yani bu yasadan doğacak gano hakkını) ancak lisans programınızdan mezun olduktan sonra tekrar ganonuz hesaplanacak ve diplomanıza ekleenecektir " dediler. Ne yapabiliriz böyle bir durumda?

  77. emreagmaz5 says:

    Utku hocam merhaba. Yönetmelikle ilgili olarak ilk cümlenin mezun olma sartini tamamlayan anlamındaki ifadesi su an her öğrencinin ve özelliklede okul öğrenci işlerinin kafalarini karistirmis vaziyette yuksek hizla yok ten bu konuda ne yapacaklarini öğrenmeye calisiyorlar. Ama cağ üni adina söylüyorum ki anladiklari şey mezun olma sartini tamamlayanlara uygulanacagi . kendimce izah a calistim yatay geçiş konusu net iken dgs de bu cümle yanlis anlasilmaya neden oluyor. Hizli bir şekilde ne olur bu konuyla alakali bir bilgi verirmisiniz. Okul öğrenci isleri israrla maddenin mezuniyeti saglamislara uygulanabileceğini söylüyor yok ne diyecek onu beklicez diyor. Bende yatay içinde dgs içinde ortak amacin olduğunu söyledim. Düzenleme amacina bakin dedim. Durum dediğimiz gibi çok sorunlu
    emreagmaz5, Dün 15:13

  78. emreagmaz5 says:

    hocam dün itibariyle okul öğrenci işleri ile sık sık bu konuyu tartıştım rektör hocamızda bizler gibi düzenlemenin faydalı kısmını düşünmüş öğrenci işlerinden söylenen en son söz ise bugün öğlen söylendi . mezuniyet durumları olup yaz okulu dusunenler mecbur ortalama yukseltmeye calısanlar var onlara da faydası olacak bu düzenlemenin haklarını yememek için ince eleyip sık dokuyoruz ve olumlu düşünüyoruz dediler. benim izahatlarıma da haklısın aslında bu yönetmelik il cümleye bakılarak yapılsa hak tecavüzü olacak bu amaçla da asla yönetmelık degişmeze kadar geldi konuşma…umuyorum ki çağ dan pazartesi salı günü güzel gelişmeler haber vereceğim ssizlere. öğrenci işleri sorumlumuz en kötü olasılıkla yök e yazmaya dahi gerek yok düzenlemeyi yaparız hepiniz hakkında neden yaptınız denilirse yönetmelikten bu anlaşılıyor deriz dediler. 🙂

  79. beyfendi says:

    Hocam Merhaba
    Acaba Yaz Okulunda mı Mezun Olsak Bu Yönetmeliği dediğiniz gibi angarya diye kimse göz önünde bulundurmaz.Ayrıca vereceğimiz dilekçelerle ilgili örnek bir dilekçe paylaşsanız çok yararlı olur..

  80. a0dgnsoy says:

    Merhabalar,
    Bu yönetmelik ile birlikte bir mezun olarak transkriptime eski derslerimi ekletebilir miyim ?
    Malum yüksek lisans başvurularında not ortalamamın 1 puan bile artması işime yarayacaktır. 10 dersim AA olmasına rağmen transkriptte görünmüyor resmen bu haksızlık, çok iyi olmuş değişiklik, en azından yeni nesil hakkıyla not ortalaması elde edecek.

  81. lamires19 says:

    son durum nedir utku hocam ? kesin bir bilgiye ulaşabildiniz mi ?

  82. 34gokhan89 says:

    abi yök ü aradım telefndakı adam mezuniyet aşamasına gelindiğinde hesaplanacak dedi.
    yani 1.2.3.teyken bu kanun bizlere yaramadı mı ? lütfen cvp ver abi. ortalama 1.70lerde 🙁

  83. .serkan. says:

    Merhaba. Sorum kısa ve net. Bu yönetmelik KKTC üniversitelerini bağlar mı? Normal şartlarda ülkesellik prensibi gereği bağlamaması lazım fakat yerleştirme işlemini YÖK yaptığına göre bu konuda farklı bir yorum getirilebilir mi sizce? Teşekkürler…

  84. zkaan says:

    utku hocam sakarya üniversitesinin bi şeyden haberi yok YÖK ünilere ne zaman yazı gönderir?bizim burayada bi el atarsan duacın oluruz hocam……………….

  85. svldmrdln says:

    dgs nın açıkogretım adalete ilişkin mevzuatı nedır? 900 md .muhabbetı ?

  86. galina says:

    bu yasa 3. sınıf öğrencilerini kapsıyor mu? şuan 3. sınıfım, önümüzdeki sene 4. sınıfa gidicem. bu dönem içerisinde derslerimin not ortalamasını saydırma gibi bi durumum olabilir mi?

  87. lamires19 says:

    utku hoca kayıp 😀 hocam nerdesin ? öğrenci işleri bunun kesinlikle mezun olmadan etki etmeyeceği konusunda baya bir ısrarlı siz yol göstermeden başaramayacağız sanırım biz bu işi

  88. hypetrax says:

    Utku hocam merhaba,

    Bugün bende kendi üniversitemde dekan yardımcısı ve öğrenci işleri ile görüştüm. Dgsli öğrenciler akın ettiği için konudan haberleri vardı. İlk önce arkadaşımın notlarını düzelttiler benim notlarıma gelince notlarımdaki harf sistemi okuduğum okul ile farklı olduğu için ben karşılığını bulmak için mezun olduğum okulla iletişime geçtim ve buldum. Tekrar öğrenci işlerine gittiğimde dilekçe yazmam gerektiğini söylediler sonra öğrenci işleride konuya tam hakim olamadıkları için beni dekan yardımcısıyla konuşmamı söylediler. (bu arada makine müh. 1. sınıf öğrencisiyim.)

    Dekan yardımcısı ile konuştuğumda yönetmeliğin bizi etkilemediğini sadece mezun durumunda olanların etkilendiğini söyledi ama parafta kesinlikle bir belirsizlik olduğunu da belirtti. Bende açık açık durumumuzu aktardım. Bu sene ben sınıf tekrarına kalıyorum düşünün not ortalamam şuan 0,70 muaf olduğum dersleri yazdırdığımda direk 1,79'u buluyor ve sınıf tekrarına kalmıyorum. Diğer öğrenciler ile aramızda haksızlık olduğundan bahsettim çünkü biz en baba dersleri alıyoruz şuan ben mesela "statik-fizik2-mat2-teknik resim2-matlab" derslerini alıyorum diğer arkadaşlar türk dili, ingilizce, tarih gibi derslerle ganosunu yükseltebilirken bizim öyle bir şansımız olmuyor direk 2 dersten kaldığımızda zaten 1.8 geçmek hayal oluyor. Kendiside bu belirsizlik karşısında seneye bizde muaf yazılan derslerin karşılığını harf notu girebiliriz diye düşünüyoruz dedi. Bende ben ama o zaman sınıf tekrarına kaldığımda beni etkiler mi dediğimde etkiler ganon 1.8 üstü olursa geçersin sınıfı dedi ama tabiki kesin hiçbirşey yok diye de ekledi. Bende şu aşamada bizim yöke dilekçe vermemiz faydalı olur mu dediğimde ben vermeyin diye birşey söylemem dedi verebilirsiniz dedi.

    Utku hocam bu aşamada bize yol gösterirseniz çok sevinirim. Ortak bir metin yazılıp yöke herkes bireysel olarak dilekçe yazsa olumlu olur mu?

  89. hypetrax says:

    Yok arkadaşlar yanlış anlaşılma olmasın o kısmı atlamışım. Öğrenci işleri daha sonra notu girilen arkadaşın derslerinide Muaf olarak değiştirdi.

    Hatta 3. sınıfta okuyan arkadaşım var onunkileride değiştirmişlerdi şuan onlarıda muaf duruma aldılar.

  90. pnr1987 says:

    merhaba arkadaslar yenı dgs yasası bız son sınıf ogrencılerıne vuruyor mu?yök bana vurdugunu ama unıversıtem ıse bıze vurmadıgını soyledı ıcımın rahat etmesı ıcın bunu sıze soruyor sımdıden tesekkurler

  91. pnr1987 says:

    merhaba emre bey su son dgs yasası ılgılı net bır bılgı verebılırmsn rıca etsem unıversıtem bundan yaralanamadıgımı soyluyor

  92. Ozan Güzel says:

    arkadaşlar süleyman demirel üni. iibf dekanlığına dilekçe yazdım haber bekliyorum şuan. herkes yazsın dilekçesini üşenmeyelim ki tepkinin büyüdüğünün farkına varsınlar. sdü de okuyan varsa yazsın dilekçe verdi mi ne dediler acaba?

  93. refere says:

    arkadaşlar dün üniversitemden bizden sonraki dönemleri kapsayacağına daie bilgi verdiler senato kararıymış .. Bilmiyorum bu aşamadan sonra ne yapılabilir . Çünkü kimsede yazmadı buraya bizim üniversite kabul etti hesaplanacak diye. Yök bizi etkileyeceğini söylemişti okul farklı bir karar alıyor anlamadım gitti.

  94. Şirin has says:

    Ben Ankara Üniversitesinde okuyorum 3.sınıfa gaçtim öğrenci işlerine sordum onlar bu yönetmelik gelecek öğrencilere uygulanacak ama size uygulanacakmı belli değil dediler.
    Beni etkiler mi bu yönetmelik

  95. sss_sinem says:

    Merhaba,
    2012 dgs ile aof den istanbul üniversitesi hukuk fakültesine yerleştim. ing, inkilap tarihi ve türk dilinden muaf oldum sadece. 3 dersim de aof de AA ydı. Ancak yönetmelik ile ilgili öğrenci işlerine gittiğimde öncelikle yönetmeliğin sadece yatay geçişleri kapsadığını söylediler. Yönetmeliği gösterdiğimde ise bni kapsamayacağı zaten mezuniyet durumuna gelmediğimi belirttiler. Derken öğr.işl.sefi olaya müdahale etmek zorunda kalıp 2013 itibariyle geçerlidir diyerek konuyu kapattı. Ancak bu arada memurlardan biri konuyla ilgili yökten görüş beklediklerini ağzından kaçırdı. Yılmayan bn soluğu idare hocalarının yanında alıp onlardan ise yöke mail atmam konusunda tavsiye aldım. Az önce yökü aradığımda ise yök, bu işlemin üniversitenin insiyatifinde olduğunu ve öğrenci işlerinle görüşmem gerektiğini belirtip onların aldığı görüşü öğrenmemin mümkün olmadığı gibi tutarsızca bir söylemde bulundular.
    Sanırım yök herkese farklı farklı konuşuyor.

  96. iüsiyasal says:

    herkes tutturmuş bir okuyanlara da uygulansın diye değişiklik. yok dilekçe yazın emsal oluştursun falan filan. ben istemiyorum arkadas, benim okuluma emsal falan olmasın. hayır dilekçeyi ögrencinin insayitifine bırakılsın bu degişiklik diye hazırlasanız yine anlayacagım da. ben mecbur muyum sizin emsal kararınızdan magdur olmaya? benim de kredi sorunum vardı, okulun o kadar zor olmasına ragmen oturdum eşek gibi çalıştım hiç bir zaman çalışmadıgım kadar. oturup çalışsaydınız da ortalama probleminiz olmasaymış. iyi bir ortalama yapmışım, şimdi niye eski okulumdaki notlar yüzünden bozulsun. sadece kendi açısından düşünenleri görünce ben de şunu demekten kendimi alamıyorum ''inşallah bu değişiklik sadece yeni gelenlere uygulanır''

  97. lamires19 says:

    iüsiyasal
    kardeş madem sende çalışsaydın eski okulunda yüksek tutsaydın notlarını bize ne??. Senin mantıkla bu ortaya çıkıyor işte. Yok çalıştım eşşek gibi yok öle yaptım sizde yapsaydınız falan olmuyor

  98. Ozan Güzel says:

    ortalamam 2.95 arkadaşım? ama eşşek gibi çabalıyorum kabul etsinler de 3 ün üstünde ortalamayla mezun oliyim diye.Herkes senin gibi okulu bitirecek kadar not peşinde koşmak zorunda mı

  99. tubaaak says:

    bende sdü deyim iibf öğrenci işlerine gittim öyle bir uygulamadan bizim haberimiz yok dediler bana

  100. Ozan Güzel says:

    arkadaşım dilekçe yaz nasıl haberleri olmaz 3 gün koşturdum.eski yönetmeliği yeni yönetmeliği ekle dilekçene ver dekanlığa ama kayıt ettir evrak kayıta.yönetmelikler konusunda yardımcı olabilirim var bende ikiside ve dilekçe örneği duruyo faceden ulaşırsan yardımcı olabilirim.

  101. baris1625 says:

    bu yasaya gore kazananlar donem kaybi yasamayacak o zaman degilmi?

  102. Ozan Güzel says:

    dilekçe cevabımı bekliyorum tuba şuan net bi bilgim yok.ama çok enteresan yani zafer abi var sdü iibf öğrenci işlerinde bu işlere koşturan o. Şuan mantığım almıyo yani haberimiz yok demelerini.Dilekçe cevabım gelince paylaşırım zaten burda takipte ol.

  103. beyfendi says:

    Arkadaşlar İstanbul Arel Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 4.Sınıf Öğrencisiyim ve Bu Sene Mezun oldum..Bölüm Başkanımız Muaf Olan Derslerin Harf Notlarını Çıkararak Öğrenci İşlerine Yolladı..Bu Sene İnşallah Hesaplanacak..Yasayı çıkarandan Allah Razı Olsun..

  104. siegman says:

    ben anlamıyorum nasıl yapılıyor arkadaşlar bu 3 buçuk ortalamalar… ben büyük bir ünv. de makina müh. okuyorum. dikeyle geçen hiç bir arkadaşım geçen sene sınıfı geçemedi. evet basit okullarda ve kolay bölümlerde notlarınızı bir miktar düşürebilir.ama büyük okullarda bu geçerli değil.(bazı bölümlerinde). en azından bazı büyük okullar mühendislik bölümleri için şu yasayı düzgünce uygulasın eski öğrencilere. bu yaz 3 tane dikeyle işletme bölümünü kazanan arkdaşım amerikaya gitti.bizim bölümde millet hergün dua ediyor bütlerde zor sormasınlar diye. yani notu yüksek arkadaşların notunu düşürebilir.ama biraz insaflı biz mühendislikleri kazanmak için canımızı dişimize taktık.bölümlerde aklımızı aldılar resmen.ama hala her sene fellik fellik yaz okulu açılacak mı korkusu yaşıyoruz. ya açılmazsa diye tırnaklarımızı yiyoruz. lütfen arkadaşlar hayat hep size gülecek değil.birazda biz mühendislere gülsün.okula başladım 84 kiloydum , bi ara 103 oldum şimdi düştüm 97 e. tek yaptığımız şey ders çalışmak.yemin ederim kütüphane görevlileriyle kanka olduk.ders çalışmak dediğimi sınavdan sınava değil bu arada. ama hala küm derdindeyiz bu kadar çalışmalara rağmen. bu yüzden arkadaşlar lütfen herkes en azından 1 dilekçe bile yazsa en azından zor okullar için bu sistem uygulanabilir

  105. ilgü says:

    bugün itibariyle dokuz eylül üniv bu yasa degişikligini mezun olacak ögrenciler için uygulanacagını yani ilk üç yılı etkilemeyecegini mezun oldugunuz da küme yansıltalacagını bana tel acarak söylediler sanırım bircok üniv bu şekılde yapacak hayırlısı olsun

  106. bayramoglu says:

    süleyman demirel üniversiteside de aynı şekilde mezun olma şartını yerine getirenler için geçerli olacağını söyledi yani.bütün derslerden başarılı olup 2 not ortalamasını tutturan fln… yökün bu kararı sadece öğrencilerin zararına anlayacağınız … mezun olan biri napsın bu yönetmeliği belkide not ortalamasını düşürecek yani.

  107. enti says:

    merhaba arkadaşlar, ben 2.sınıf öğrencisiyim yeni yönetmelikle birlikte transkriptime muaf olduğum derslerin kredi etkisinin işlenmesi mümkün mü ? eğer mümkünse eklenecek olan notlarla ortalamamın yeterli olması durumunda sınıf atlayabilecek miyim ? nasıl bi yol izlemem gerekli dilekçe veya herhangi bir girişim konusunda yardımcı olursanız sevinirim.

  108. bayramoglu says:

    utku hocam sesiniz kesildi birşeyler yapamıyor muyuz ?

  109. küpeli63 says:

    itü deki arkadaşlara sesleniyorum İstanbul Teknik Üniversitesi almış olduğu senato karıryla bu kararı kabul etmeyerek değişen yönetmeliği mahkemeye götürecekmiş

  110. küpeli63 says:

    Utku hocam siz İTÜ nün bu kararı hakkında ne düşünüyorsunuz?Sizce İTÜ, YÖK ün yönetmelik kararına aykırı davranak konuyu mahkemeye taşıması ve mahkemeden olumlu bir karar alması mümkün müdür?

  111. ry_ramco says:

    küpeli63 ben de itü makinadayım. dilekçe verdim öğrenci işlerine ve rektörlüğe. önümüzdeki hafta cvp verecekler. verilen cevaba göre gerekirse hakkımı hukuki süreçle arayacağım. evet dediğin gibi itü yönetimi uygulamama konusunda karar almış fakat uygulayan üniversiteler emsal teşkil ediyor.

    yök kararları bağlayıcı bildiğim kadarıyla. eğer uygulamazsa suç işlemiş olur. kiminle görüştüysem kimse de " itü kafasına göre karar alabilir, uygulamama hakkı vardır " diyemedi.

    bu konuda beraber hareket edebiliriz. dgs li arkadaşları örgütleyip daha fazla dilekçe verilmesi sağlanabilir. kalabalık olursak daha iyi sonuç alabiliriz.

  112. küpeli63 says:

    Arkadaşlar ben tekrar öğrenci işleri ile konuştum.İTÜ deki sorun DGS li öğrencilerden dolayı kaynaklanmıyormuş.Üniversiteye yurt dışından yatay geçiş veya başka bir yolla gelen öğrencilerin not ortalamalarında sorun yaşadıklarını bana söylediler.Tabi üniversite senatosu da en doğal hakkı olarak belirli bir süre içerisinde itiraz etme hakkını kullanarak YÖK ten gelecek karara göre hareket edecektir.Ama yine de bizler konuyu yakından takip etmeliyiz,çünkü bu genel bir karardır sadece DGS için değil diğer geçişler için de alınan bir karardır İTÜ nin mecburen uygulaması lazım.

  113. küpeli63 says:

    Galiba İTÜ bu kararı uygulamamak için adeta direniyor.Bana iptal kararının önce yabancı uyruklu öğrencilerden kaynaklandığını sonra ise dgs li öğrencilerin 2 yıllıkta almış olduğu notların İTÜ de eşleşmedğini söylediler. Bu nasıl bir anlayış arkadaşlar.Anlaşılan o ki hep birlikte bir dilekçe verip imza kampanyası başlatmamız lazım.

  114. Ozan Güzel says:

    Süleyman Dermirel 'de uygulandı arkadaşlar SDÜ lülerin gözü aydın.

  115. Yaw says:

    Ankara iletisim mi gazi iletisim mi?

  116. Yaw says:

    Bu arada tercihler 5-12 agustos arasi yapilacak,degil mi?

  117. ervazeynep says:

    Tam olarak ne yapıldı anlatabilirmisiniz??

  118. Gurabe says:

    ben batman da 2 yıllık inş tekn okudum.. şimdi kayseride okuyorum gecen sene %50 burslu okuyorum ancak tekrar sınava grdim istanbulda %100 tam burslu kazandım.orda ki hocalar gördüğüm derslerden muaf tutmuyorlar .. acaba muaf tutulmam için neler yapabilirim yönetmenlk vs bilgi verrsenz

  119. bkaramuklu says:

    Mezuniyet sarti saglamak gerekiyormus arkadaslar. Sdü 2 ortalamayi gec mezuniyet sartini tamamla gel dedi.

  120. uğur1994 says:

    Hocam konuyla alakalı elinizde bi dilekçe mevcut mu?

  121. ismail.cal says:

    iide ben mezun olabilecek duruma geldikten sonra 2.00 veya 2.20 ile mezun olmuşum ne fark eder. bu maddeye dayanarak 1-2-3 sınıfta muafları saydırabilen varmı.

  122. mehmet3547 says:

    UTKU HOCAYA TEŞEKKÜRLER… FAKAT YÖNETMELİK BENCE NET… HİÇ KAFA KARIŞTIRMAYA GEREK YOK
    AÇIKLAMA 1: MEZUNİYET ŞARTI SAĞLA(MA)MIŞ BİR ÖĞRENCİ BU YÖNETMELİĞİ KESİNLİKLE KABUL ETTİREMEZ (ASLA UĞRAŞMAZLAR)

    AÇIKLAMA 2 : LİSANSA GİRİŞ YIL ŞARTI ARANMAKSIZIN BU YÖNETMELİĞİNİN YAYIMLANDIĞI TARİHTEN İTİBAREN HALA MEZUN OLMAMIŞ AMA DİPLOMA HAKKI KAZANMIŞ TÜM BİREYLER YARARLANABİLİR.. (YANİ İSTER 2011 İSTER 2012 İSTER 2013 GİRİŞLİ OL FARKETMEZ YETERKİ MEZUN DURUMDA OL)

    MEZUN OLDUKTAN SONRA ORTALAMAYI NE YAPACAĞIM DEMEYİN SAKIN OLURDA ÖYP VEYA ÖĞRETİM GÖREVLİSİ OLMA VEYA YÜKSEK LİSANS BAŞVURULARINDA İLAÇ GİBİ GELECEKTİR SAKIN ATLAMAYIN… ORTALAMA 15 DERSTEN AA-BA İLE BAŞARILI OLMUŞ BİR ÖĞRENCİ ORTALAMASI 2,30 İKEN 3,00 LARA KADAR DAYANABİLİR BU YÜZDEN BENCE MUTLAKA İŞLETİN…

  123. mehmet3547 says:

    UYGULANDIĞINA DAİR BİR BELGE YAYIMLASAN

  124. bkaramuklu says:

    Hocam çok haklısın, fakat ara sınıflardan yaptırabilen varsa emsal gösterilebilir. Eğer yaptırabilen varsa lütfen belge, dilekç cevabını paylaşırsanız biz de faydalanalım. Yoksa ben mezun olduktan sonra 2 ortalamam olmuş 2.50 yüksek falan hariç ne işime yarar?

  125. Doğuşksk says:

    Arkadaşlar mezuniyet şarti nedir ? Ben 4. Sinifa geldim ve ortalamam 1.55 buna ragmen notlarimi girdiremezmiyim

  126. ry_ramco says:

    İTÜ senatodan karar çıkarmış ve uygulamadı. o kadar dilekçe verdim, mail gönderdim, telefonla görüştüm, gittim huzurlarında görüştüm. Kısaca bütün iletişim kanallarını denedim ama sonuç olarak kaç haftadır atlattılar beni ve uygulamadılar.

    Bunun üzerine artık hakkımı yasal yollarla aramaya karar verdim. İlk olarak YÖK'ü aradım durumu anlattım. Bir dilekçe ile başvuru yapmamı istediler. Önümüzdeki hafta içi inşallah sonuçlanır dilekçe. Sizler de mutlaka hakkınızı arayın. YÖK'ün kararları bağlayıcıdır. Üniversiteler öyle keyfi uygulamalar yapamazlar.

    Eğer sonuçlanmazsa hakkımı mahkemede arayacağım. Abartılı gelecek ama emsal teşkil edecekse eğer Avrupa İnsan Hakları mahkemesine kadar gideceğim.

    Türkiye'de birçok üniversite uyguladı. Öğrenciler yüksek lisans başvurusu, öyp başvurusu yaptı, yerleşti ve hatta eğitimlerine başladılar bile. Biz ise üniversitenin uyuşukluğu yüzünden mağdur oluyoruz.

  127. ry_ramco says:

    Bütün derslerini ve stajlarını geçmiş bir öğrenci eğer genel not ortalaması 2.00'ın üzerindeyse mezun şartlarını sağlamış demektir. Bu durumda notlarında düzenleme yaptırmasına KANUNEN hakkı vardır. hangi kanun, madde, fıkraysa yukarıda hocalar açıklamış.

  128. bkaramuklu says:

    Ramco yoke falan basvurmana gerek yok. İdari mahkemeden dava acicaksin.

  129. bkaramuklu says:

    Sıkinti arasiniflarin etkilenmemesinde, yoke dava acilabilir magduriyet hakkinda danistay yurutmeyi durdurabilir. Maddeyi bile iptal edebilir. Ama maddede sorun yok gibi. Sorun yok derken aslinda yararli bir sey yapilmaya calisilmis. Bazi universitelerin ara siniflar icin not yukseltmesi de emsal gosterilemiyor. Hata yapilan is emsal olmuyor. Bizim bu durumda birlik icinde hareket edip
    Yok'e dilekce gondererek bu maddeyi ara siniflar icinde gecerli kilmasi olabilir. Zira yök derslerinin 1. Sınifta ortalamayi ne kadar yukselttigi belli. Yazili bisi olmasada herkes 1. Sinifta ortalama yukseltip 4 sene bunun ekmegini yer.

  130. ervazeynep says:

    Bu konu için utku hocadan yakın zamanda bilgi almış olan varmı? Birde şu yapıldı oldu diyenler ortalıkmı karıştırıyor gerçekmi bi açıklık getirin

  131. HABURRR says:

    selam arkadaşlar! ben 2 yıllık örgün okudum 2010'da mezun oldum. ardından dikey geçişle 2012'de işletmeden mezun oldum. bu haberi bu gece gördüm ve hemen aöf yönetmeliğine baktım. yönetmelikte şu madde var: ''(6) Dikey geçiş/lisans tamamlama kapsamında kayıt yaptıran öğrencinin daha önceden almış ve başarmış olduğu ilk dört yarıyıldaki dersleri için MU harf notu verilir. Mezuniyet koşullarını sağlaması halinde öğrencinin Genel Not Ortalaması, önlisans programından aldığı derslerin ortalaması ile lisans eğitimi sırasında aldığı dersler üzerinden hesaplanarak Not Durum Belgesinde gösterilir'' bu maddeye göre önlisanstaki ortalamyı alıp aöf'deki 2 yıllığın da ortalaması alınıp genel not ortalaması mı verilecek acaba? yani yok hangi ders hangi derse geliyor falan filan böyle birşeyden bahsedilmemiş benim anladığım kadarıyla. bu konuda yardımcı olabilecek arakadşlar ar mı acaba?

  132. 3ren3ren says:

    Selamlar, bu yasa o kadar kafaları karıştırdıki insanın aklına binbirtürlü sorun geliyor, size bir örnek vermek istiyorum bunun altından çıkamadım gitti,

    Diyelim mezuniyet koşullarını sağladık 4. sınıfın sonundayız ortalamamız 2, ön lisansta aldığımız yüksek kredili ( AA BA ) gibi dersler d.geçiş yaptığımız okulda ders programlarında olmadığı için muafiyet sağlanmadı, ve geriye kalan hep DD , DC gibi düşük notlu derslerden muaf sayıldık diyelim, ee bu muaf sayılan dersler hep DD DC biz ön lisans diplomasını alırken AA BA olan dersler sayesinde 2.00 gno yapabildik, 4. sınıfın sonunda bu muaf olan 1. 2. sınıfta alınan DD DC LER transkripte eklenirse okul uzayacak çünkü 3. 4. sınıfta gno 2 iken 1. sınıfla 2. sınıf DD Dc ler eklenince GNO 2.00 ın altına inecek, doğrumudur ? mezuniyet koşulu sağlansa bile okul uzayacak böyle bir durumda.

  133. dbrny says:

    Benimde bi sorum olacaktı. Mesela bu yıl dgs ile hemsirelik kazandm . Kurum ici uatay gecis ile fizik tedavi ve ya diyetisyenlige gecis yapabilirmiyim . Bunun icin illa ygs ve ya lys ye girmis olmak gerekir mi?

  134. dbrny says:

    Dbrny
    Benimde bi sorum olacaktı. Mesela bu yıl dgs ile hemsirelik kazandm . Kurum ici uatay gecis ile fizik tedavi ve ya diyetisyenlige gecis yapabilirmiyim . Bunun icin illa ygs ve ya lys ye girmis olmak gerekir mi

  135. drafter says:

    Geçen sene Haliç üniversitesi Endüstri mühendisliği bölümüne yerleştim muaf olduğum derslere muaf yazıldı.
    Bu sene yerleşenlere ise muaf oldukları derslerin karşılığına notların harf değerleri yazılıp ortalamaya katıldı.
    Kısacası ara sınıflara uygulanmıyor kuralı çürümüş oldu.Bizim yapılan başvurularda kabul edilmedi.

  136. memduhank says:

    Merhaba,
    Ben A üniversitesine bundan 4 yıl önce kayıt yaptırmıştım. Bu sene tekrar sınava girdim ve A üniversitesinin aynı bölümünü kazandım. Şimdi okul bana diyor ki sen DGS'li olduğun için derslerini saymayacağız, LYS ile gelsen sayardık. Sen gene 1'den başlayacaksın. Bu hiç mantıklı gelmedi bana. Zaten bu okulda okuduğum dersleri bir daha neden okuyayım ki. Bana yardımcı olur musunuz ? Nasıl bir savunma yapmalıyım. Mevzuata hakim kimseye ulaşamıyorum.

  137. 3ren3ren says:

    İNANILMAZ KÖTÜ BİR DURUMLA KARŞI KARŞIYAYIM YARDIM BEKLİYORUM, ÖNCELİKLE BÜYÜK HARFLE YAZDIĞIM İÇİN ÖZÜR DİLİYORUM, fikirlerinize ihyitacım var galiba okula dava açacağım.

    eğitim durumum: mersin çağ üni : 2 yıl myo işletme
    açık öğretim : 4 yıl lisans işletme

    Dgs ye tekrar girip 2. Lisans kapsamında tekrar çağ üniversitesine yerleştim.
    Muafiyet olarak ilk 2 yıl aynı üniversitede okuduğum için derslerimin çoğu sayıldı, ayrıyeten lisansta bitirdiğim için aöf dende 4 5 dersimi saydılar ( 4. sınıf derslerimi. aöf Hepsi BA AA gibi notlardı ! )

    Ardından ben tekrar aöf den bir kaç dersim daha muaf olması için başvurdum. onuda kabul ettiler muaf tuttular,
    Muaf tutulan derslerden sonra oluşan durum;

    3. sınıf 1. dönem 4 ders 3. sınıf 2. dönem 5 ders
    4. sınıf 1. dönem SADECE 1 ders 4. sınıf 2. dönem sadece 3 ders

    böyle bi durumda beni 3. sınıftan başlattılar, bende bu duruma itiraz ettim bu kadar muafiyete rağmen 3. sınıftan başlamamın haksızlık olduğunu dilekçede belirttim ve 4 ten başlamayı talep ettim,
    OKUL DÜN ALDIĞI KARARDA 4. sınıftan başlama talebimi reddetmekle kalmayıp MUAF TUTTUĞU AÇIKÖĞRETİMİN BÜTÜN MUAF OLDUGUM AA BA OLAN DERSLERİNİ KENDİ BAŞLARINA İPTAL ETTİLER, karar yazısını yarın alacağım, BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRMİ ? hata ettik aöf den muaf olmaz diyor, hata etmişiz diyor, böyle birşey olabilirmi ? başta niye muaf ediyorsun? hadi ilk başta görmedin, 2. defa aöf den bazı dersleri muaf talebinde bulundum o dilekceyi niye kabul ettin ? 4 ten başlamak isteyince keyfi muaflarımı iptal ettiler,

    sorum şu : Verilen hak geri alınabilirmi ? ne ypamamı önerirsiniz mahkemeye vermeyi düşünüyorum okulu ! avukat arkadaşlarda varsa aranızda iletişime geçebiliriz. Yardımlarınızı en acil bir şekilde bekliyorum..

  138. 3ren3ren says:

    İNANILMAZ KÖTÜ BİR DURUMLA KARŞI KARŞIYAYIM YARDIM BEKLİYORUM, ÖNCELİKLE BÜYÜK HARFLE YAZDIĞIM İÇİN ÖZÜR DİLİYORUM, fikirlerinize ihyitacım var galiba okula dava açacağım.

    eğitim durumum: mersin çağ üni : 2 yıl myo işletme
    açık öğretim : 4 yıl lisans işletme

    Dgs ye tekrar girip 2. Lisans kapsamında tekrar çağ üniversitesine yerleştim.
    Muafiyet olarak ilk 2 yıl aynı üniversitede okuduğum için derslerimin çoğu sayıldı, ayrıyeten lisansta bitirdiğim için aöf dende 4 5 dersimi saydılar ( 4. sınıf derslerimi. aöf Hepsi BA AA gibi notlardı ! )

    Ardından ben tekrar aöf den bir kaç dersim daha muaf olması için başvurdum. onuda kabul ettiler muaf tuttular,
    Muaf tutulan derslerden sonra oluşan durum;

    3. sınıf 1. dönem 4 ders 3. sınıf 2. dönem 5 ders
    4. sınıf 1. dönem SADECE 1 ders 4. sınıf 2. dönem sadece 3 ders

    böyle bi durumda beni 3. sınıftan başlattılar, bende bu duruma itiraz ettim bu kadar muafiyete rağmen 3. sınıftan başlamamın haksızlık olduğunu dilekçede belirttim ve 4 ten başlamayı talep ettim,
    OKUL DÜN ALDIĞI KARARDA 4. sınıftan başlama talebimi reddetmekle kalmayıp MUAF TUTTUĞU AÇIKÖĞRETİMİN BÜTÜN MUAF OLDUGUM AA BA OLAN DERSLERİNİ KENDİ BAŞLARINA İPTAL ETTİLER, karar yazısını yarın alacağım, BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRMİ ? hata ettik aöf den muaf olmaz diyor, hata etmişiz diyor, böyle birşey olabilirmi ? başta niye muaf ediyorsun? hadi ilk başta görmedin, 2. defa aöf den bazı dersleri muaf talebinde bulundum o dilekceyi niye kabul ettin ? 4 ten başlamak isteyince keyfi muaflarımı iptal ettiler,

    sorum şu : Verilen hak geri alınabilirmi ? ne ypamamı önerirsiniz mahkemeye vermeyi düşünüyorum okulu ! avukat arkadaşlarda varsa aranızda iletişime geçebiliriz. Yardımlarınızı en acil bir şekilde bekliyorum..en acil şekilde cevap bekliyorum..

  139. gshasan28 says:

    Merhaba arkadaşlar bende 4. sınıfa geçtim. MYO da bizde harf notu yoktu. şimdi ben MYO da aldığım ders 84 örneğin bu lisans okuduğum okulda nasıl harf notuna çevrilecek şuan okuduğum okulda çan da var harf notuda var ben bu a dersi 84 olan notum nasıl harf notuna çevrilecek çana dahil olucak mıyım örneğin çan 50 ise hangi not aralığına tekabül ediyo ona mı bakcaklar, yoksa 70-84 ba, 85-100 aa hangi not aralığına mı düşüyo ona mı bakacaklar. şimdiden cvplarınız için tşk ederim.

  140. ry_ramco says:

    arkadaşlar daha önce belirtmiştim. YÖK'e yazmış olduğum dilekçeye cevap geldi. resmini çekip paylaşma imkanım yok malesef. özetle diyor ki: halen kayıtlı olan tüm öğrencilere uygulanacaktır. İTÜ'ye götürdüm gösterdim. Tekrardan senatoda görüşeceklermiş. Şu an onun cevabını bekliyorum. YÖK'ü aradım uygulamak zorunda olduklarını söyledi bir yetkili. 5-10 gün içinde son durumu da buradan paylaşıcam. Hakkınızı arayın mutlaka. Bu size verilmiş ve kanunlarla sabit olan bir hak.

  141. pinar3435 says:

    hocam, enteresan bir soru olucak ama,, önlisans ve daha sonrasında lisans bitirdim, ve bu dönemde lisansa kaydolurken derslerimi saydırdım, şimdi tekrardan bi bölüm daha okumak istiyorum,, iki üniversitede farklı dersler olduğundan saydırmak istiyorum, böyle bir şey mümkün mü? sınavı öss yle kazanıp gitmeyi düşünüyorum? birinden 2009 da diğerinden 2014 te mezun oldum, böyle bir şey mümkün mü?

  142. pinar3435 says:

    23.09.2014 te diplomamı aldım ben,,, ilişkim kesldi yni , şu anda bu işleme başvurma şansım kalmadı dimi 🙁 i

  143. pinar3435 says:

    iki üniversitenin dersleri de saydırılabiliyor mu? bu yıl bnde bu yıl tekrar sınava giricem ? de

  144. bayramoglu says:

    arkadaşlar biz neden okullarla muhattap olmak yerine yöke dilekçeler yollayarak mezun olma şartının öğrencilerin aleyhine bir durum olduğunu,bazı okulların mezuniyet şartı aramaksızın uyguladığını bazı okulların uygulamadığını ve bu yüzden adaletsizlik olduğunu ve bu yüzden mezuniyet şartı aranmaksızın emeklerimizin karşılığı olan harf notlarımızın ortalamaya bir an önce dahil edilmesini istemiyoruz? bu konuda örgütlenerek hem bizler hemde sonraki nesiller için iyi şeyler yapabiliriz… iletişime geçelim…

  145. 3ren3ren says:

    İNANILMAZ KÖTÜ BİR DURUMLA KARŞI KARŞIYAYIM YARDIM BEKLİYORUM, ÖNCELİKLE BÜYÜK HARFLE YAZDIĞIM İÇİN ÖZÜR DİLİYORUM, fikirlerinize ihyitacım var galiba okula dava açacağım.
    eğitim durumum: mersin çağ üni : 2 yıl myo işletme
    açık öğretim : 4 yıl lisans işletme
    Dgs ye tekrar girip 2. Lisans kapsamında tekrar çağ üniversitesine yerleştim.
    Muafiyet olarak ilk 2 yıl aynı üniversitede okuduğum için derslerimin çoğu sayıldı, ayrıyeten lisansta bitirdiğim için aöf dende 4 5 dersimi saydılar ( 4. sınıf derslerimi. aöf Hepsi BA AA gibi notlardı ! )
    Ardından ben tekrar aöf den bir kaç dersim daha muaf olması için başvurdum. onuda kabul ettiler muaf tuttular,
    Muaf tutulan derslerden sonra oluşan durum;
    3. sınıf 1. dönem 4 ders 3. sınıf 2. dönem 5 ders
    4. sınıf 1. dönem SADECE 1 ders 4. sınıf 2. dönem sadece 3 ders
    böyle bi durumda beni 3. sınıftan başlattılar, bende bu duruma itiraz ettim bu kadar muafiyete rağmen 3. sınıftan başlamamın haksızlık olduğunu dilekçede belirttim ve 4 ten başlamayı talep ettim,
    OKUL DÜN ALDIĞI KARARDA 4. sınıftan başlama talebimi reddetmekle kalmayıp MUAF TUTTUĞU AÇIKÖĞRETİMİN BÜTÜN MUAF OLDUGUM AA BA OLAN DERSLERİNİ KENDİ BAŞLARINA İPTAL ETTİLER, karar yazısını yarın alacağım, BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRMİ ? hata ettik aöf den muaf olmaz diyor, hata etmişiz diyor, böyle birşey olabilirmi ? başta niye muaf ediyorsun? hadi ilk başta görmedin, 2. defa aöf den bazı dersleri muaf talebinde bulundum o dilekceyi niye kabul ettin ? 4 ten başlamak isteyince keyfi muaflarımı iptal ettiler,
    sorum şu : Verilen hak geri alınabilirmi ? ne ypamamı önerirsiniz mahkemeye vermeyi düşünüyorum okulu ! avukat arkadaşlarda varsa aranızda iletişime geçebiliriz. Yardımlarınızı en acil bir şekilde bekliyorum..en acil şekilde cevap bekliyorum..

  146. bayramoglu says:

    arkadaşlar kampanya başlattım hepimizin ortak sorunu gerekli yerlere ulaştıralım.paylaşalım.bizlerde elimizden gelenii yapalım.

  147. bayramoglu says:

    YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU EĞİTİM-ÖĞRETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞINA
    ….. Üniversitesi ….. Fakültesi …… Bölümü ….. numaralı öğrencisiyim. ….. yılında DGS ile …. Üniversitesi’nden …. Üniversitesi’ne geçiş yaptım.2 Mayıs 2014 tarihindeki resmi gazetede Dikey Geçiş Yönetmeliği’nde belirtildiği üzere ;
    MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
    “(4) Dikey geçiş ile lisans programlarına yerleşen öğrencilerin diploma programından mezuniyet koşullarını sağlamaları halinde, lisans not ortalamaları önlisans programında alarak lisans programında intibakı yapılan dersler ile lisans eğitimi sırasında aldığı dersler üzerinden hesaplanır.”
    Bu madde de belirtilen mezuniyet koşulu DGS ile kayıt yaptıran öğrencilerin ders sayılarının az olması ve muaf olduğumuz derslerin harf notlarının hiçe sayılarak ortalamaya dahil edilmemesi mezun olma konusunda çok sayıda öğrenciyi zor durumda bırakmaktadır. Belirtmek isterim ki mezun olduktan sonra harf notlarının girilmesinin bizim için avantaj olarak görülmesinin hiçbir önemi kalmamaktadır. Ayrıca yine belirtmek isterim ki ilgili madde de belirtilen mezuniyet koşulu ülkemizde bulunan farklı üniversitelerde farklı şekilde uygulanmakta ve hatta birçok üniversitede mezuniyet koşulu beklenmeden uygulanmaktadır. Bu durum bir kez daha DGS öğrencilerinin çok fazla madur edildiğini gözler önüne sermektedir. Farklı üniversitelerde farklı şekilde uygulanan bu durumun incelenerek ayrımcılığın ortadan kaldırılması adına ilgili madde de belirtilen mezuniyet koşulunun kaldırılarak, aldığımız notların hiçe sayılmaması ve ortalamaya dahil edilmesi gerektiğini belirtmek isterim. Bu durumun düzeltildiği taktirde benim gibi çok sayıda öğrencinin mezuniyet ortalamasını sağlamak için çektiği sıkıntıların önüne geçmiş olacaksınız.
    Gereğinin yapılmasını saygılarımla arz ederim.

    ADRES :

    İsim soyisin
    Telefon
    imza

  148. bayramoglu says:

    bence burda hiçkimse boş boş konuşmasın artık . şurda mezuniyet şartının kaldırılması için dilekçe yazıyoruz internetten kampanya başlatıyoruz ama hiç birşey yapan yok.kusura bakmayın ama siz kıçınızı yerinden oynatmazsanız başkası sizin için hiçbirşey yapmaz.oldu canm siz oturun yerinizde sizin notlarınızı işlesinler.bu kafayla daha çok beklersiniz…

  149. deramus09 says:

    şimdi bu kanun geçmişe yuruyor mu

  150. deramus09 says:

    bu kanun geçmişe yuruyor mu ? yani ben şimdi istesem muaf oldugum dersleri ortalamama saydırabilir miyim ? lütfen muhammed09_72@hotmail.com hesabına biliginiz varsa mail olarak atarsanız cok makbule geçer

  151. Sadestofaj says:

    Celal Bayar Üniversitesinde muaf olunan derslerin harf notlarını sisteme girdiler.

  152. kemalsalih says:

    Hocam ben bi konu üzerine tanışacaktım size.
    Dgs ile geçiş yapan öğrenci geçmiş olduğu lisans programında büte veya alttan ders kalırsa atılıyor mu ?
    Cevaplarsanız sevinirim.

  153. Belgin says:

    Hayır kemalsalih dgs içinde atılma kaldırıldı.

  154. hakanorul says:

    vay arkadaş biz yararlanamadık, kanun 2 mayıstan itibaren yürürlüğe girdi ama biz şubatta mezun olduk… Geçmişe dönük yararlanabilseydik daha güzel olacaktı…. 🙁

  155. egzantrik says:

    Itü bu kanunu tanimiyo arkadaslar ne yapmam lazim,ogrenci islerine dilekce yazdim sube muduru bosuna yazma olumsuz rapor alirsin dedi,ben yine yazdim,sonucunu bekliyorum,sonuc olumsuz gelirse ne yapmam lazim simdi ?

  156. Emre_03 says:

    Hocam şimdi benim dönem ortalamam nasıl hesaplanıyor. O dönemdeki muaf olduğum derslerle beraber mi hesaplanıcak yoksa sadece aldığım derslerden mi

  157. onr.krtgz says:

    merhaba…Arkadaslar benım genel not ortalamam 1.40 son sınıftayım 2.donem 4 ders alıcam ve derslerım bıtıyor sımdı ben 2 yıllıktakı not ortalamamı lısans okudugum okuldaki transkrıpte işletip ortalamamı yukseltmem mumkunmu? yoksa 2.00 ortalama yı bulup mezun oluncamı mı işleniyor LUTFEN BU KONUYA ACIKLIK GETIRELIM………YAPAN VARSA LUTFEN YAZSIN??????????????????????

  158. seneca says:

    Arkadaşlar merhabalar. Şimdi bu yasanın benim okulumda uygulanıp uygulanmadığını tam anlayamadım .
    Şöyle izah edeyim.
    Okulumun öğrenci sistemine okul numaram ve şifrem ile giriyorum. Transkirpt yazan yere tıkladığımda önlisanstaki 4 dönem ve o dönemlerde muaf olduğum dersler ve ortalamalar var. Şuan önlisans ortalamam 3.21 gözüküyor. Benim okulda bu yasa uygulanmış mı oluyor arkadaşlar ? Bu dönem bitti mesela. 1 . ve 2. sınıftan dersler almıştım fakat henüz o dersler transkripte kendi dönemlerinde gözükmüyorlar.

  159. bayramoglu says:

    arkadaşlar süleyman demirel üniversitesi bugün itibariyle notları sisteme gireceğini açıkladı buyrun yazıyı sizinle paylaşıyorum

    DGS'li(okuyan) ÖĞRENCİLERİN NOTLARI ORTALAMAYA KATILACAKTIR.
    Çar, 18.Şub.2015

    ÖĞRENCİ İŞLERİ PERSONELİNİN DİKKATİNE

    Not İşlemleri “Yatay Geçiş, Dikey Geçiş ve ÖSS ile Muaf Olarak İşlem Yapılan Öğrenciler” sayfasından Muafiyet İşlemleri yapılacaktır.

    Gerekli not tanımlaması yapıldıktan sonra “Muafiyet Durumlarını Güncelle ve Notları Düzelt” şeklinde öğrencilerin notlarının girilmesi gerekecektir.

    Öğrencilerin notları girilirken rakam ve harf notları ile birlikte girilmesi hususunda özen gösterilmesi gerekecektir.

    DGS'li öğrenciler için "Dikey Geçiş İntibakı ile Muaf-NotOrtalamasına Katılacak" şeklinde tanımlanmalı.

    BU DURUMDA OLAN ÖĞRENCİLER, DERSLERİ ORTALAMAYA KATILDIKTAN SONRA EKLE-SİL DÖNEMİNDE (20 ŞUBAT 2015 23:59) ALMASI GEREKEN DERSLERİ ALABİLİR.

    Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

    OBS Şubesi

  160. Mehmet B says:

    Hocam ben de S.Ü. de 2. sınıf öğrencisiyim. bu yıl güz dönemi ortalamam da bir şartlı dersim vardı ve muaf olduğum ders ortalamada sayılmadı ve şartlı dersi geçemedim. Bu yazıyı okuduktan sonra öğrenci işlerine durumu söyledim onlar bana muaf dersler dönemlik ortalamalarda hesaplanmıyor, dönem sonunda genel ortalamaya etki ediyor dediler. O yüzden ortalamam 1.96 da kaldı şartlıyı geçemedim ne yapmalıyım neden dönemlik ortalamaya etkimiyor?

  161. kakomiri says:

    Selam bende aynı durumdan şikayetçiyim bu kanundan yararlanmak istemiyorum, bütün planlarımı altüst ediyor. Biz bu kanun çıkmamışken üniversiteye kayıt yaptırdık. Bende yararlanmak istemiyorum ama bir türlü hakkımı nasıl alabileceğimi bulamadım. bir yolu olmalı.

Yorum Yaz

Yukarı Çık beylikduzu escort pendik escort istanbul evden eve nakliyat medyum istanbul eskisehir escort konya escort eskisehir escort